L’Ajuntament no fa RES per la bicicleta

Amb motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible 2025, l’Associació BiciTerrassa Club (BiTer) posem de manifest que l’Ajuntament de Terrassa no està fent RES per la bicicleta. Mai ens haguéssim pensat que estaríem fent aquest manifest en aquestes dates, que haurien de ser de celebració.

Entenem per no fer RES que :

  1. No tenim constància de cap projecte d’infraestructura o de promoció que s’hagi fet o estigui planificat amb pressupost municipal (amb una xifra de més de 4 dígits).
  2. No només no ha fet RES, sinó que ha eliminat infraestructures i serveis per a la bicicleta que estaven funcionant:
    • desmantellament del BiciTancat (TBici) de la Rambla, i tancament del BiciTancat de gran capacitat a l’Estació del Nord.
    • desmantellament d’un tram del carril bici del carrer Miño (sense donar cap explicació).
    • supressió dels cursos de circulació amb bicicleta a les escoles, projecte “Ambicia’t a l’institut” que funcionava des del 2012.
  3. L’equip de govern municipal està incomplint el seu programa electoral de forma flagrant i escandalosa.

No només no està fent RES per la bicicleta, sinó que està promovent mesures totalment contràries a la Mobilitat Sostenible.

  • Construcció d’un aparcament de cotxes subterrani al centre (portal de Sant Roc) amb una despesa de 15 milions d’euros (com a mínim), totalment innecessari per la quantitat de places sempre buides que hi ha a la resta d’aparcaments subterranis del Centre. Pressupost municipal que haurem de pagar terrassencs i terrassenques els propers 40 anys.
  • Implantació d’aparcaments de motos a voreres i places, a demanda, i sense tenir en compte la comoditat de les persones que caminen i la seguretat d’infants i gent gran, i la necessitat de reduir progressivament cotxes i motos de les ciutats.

No pot ser que s’estiguin accelerant aquestes mesures totalment insostenibles i amb greus conseqüències en la mobilitat del futur… sense ni tan sols haver-ho estudiat i consensuat amb entitats i ciutadania en el procés d’elaboració del nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible 2026-2031.

Per tot això el BiTer ens hem vist empesos a denunciar públicament totes aquestes incongruències amb el que demana el sentit comú, tenint en compte les greus conseqüències del Canvi climàtic, la contaminació de l’aire i acústica i la seguretat.

I hem presentat al Plens municipals tot un seguit de propostes, apel·lant a la responsabilitat dels nostres regidors i regidores i altres accions que recopilem en aquesta llista:

BiTer reclama el carril bici a l’av. Béjar

BiTer porta al Ple de setembre una proposta per treure les motos de les voreres

BiTer porta a votació el pàrking del Portal de Sant Roc al proper Consell de Medi Ambient de Terrassa del mes d’octubre

Intervenció de la presidenta del BiTer al Ple extraordinari de mobilitat de l’Ajuntament de Terrassa

Article d’opinió al Diari de Terrassa: “Una inversió milionària per a una obra “no necessària”, per què?”

Les 20 mesures urgents del BiTer per al Ple Extraordinari sobre Mobilitat

Un pont també per a les bicis

BiTer porta al Ple la proposta d’aturar l’aparcament del Portal del Sant Roc

Denunciem l’eliminació d’un tram del carril bici del c. Miño

Sobre el programa electoral de Jordi Ballart – Tot per Terrassa

El BiTer i Àrea Adaptada presenten proposta al Ple sobre la carretera de Rubí

Els BiciTancats (TBici) porten massa temps “tancats”

Per Bici Terrassa Club

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats