Diumenge 9 de juny de 2024, la plaça Nova de Terrassa ha estat el punt de trobada per dur a terme una pedalada popular reivindicativa per demanar un carril bici de Terrassa a Les Fonts.
Convocades per les entitats BiciTerrassa Club (BiTer), Àrea Adaptada i l’Associació de Propietaris i Veïns de Les Fonts (Terrassa – Sant Quirze), unes 65 de persones han participat en l’acte reinvindicatiu que ha acabat al passeig de Lola Anglada de Les Fonts.
MANIFEST PER UN CARRIL BICI ENTRE TERRASSA I LES FONTS
En els últims temps hem vist com diverses infraestructures ciclistes prenen forma en la trama interurbana de Terrassa: el carril bici que uneix Terrassa amb Matadepera, el que s’està construint per connectar Terrassa amb l’Hospital i Sabadell, el projecte que properament s’executarà entre Terrassa i Viladecavalls…
Però no n’hi ha prou! Hi ha una sèrie de mancances endèmiques i inexplicables que perduren i no veuen cap solució a curt o mitjà termini.
És el cas de la connexió entre Terrassa i Les Fonts. Una carretera que suporta el pas de milers de vehicles diàriament, però que no té una alternativa segura per al desplaçament en bicicleta, caminant o per a persones amb mobilitat reduïda. Ho veiem cada dia com hi ha persones pels vorals de la carretera de Rubí entre Terrassa i Les Fonts, caminant, en bici o en patinet en un tram amb molt volum de trànsit de vehicles motoritzats.
Una connexió amb carril bici segregat i que tingui en compte tant les bicis com les persones a peu, en patinet o amb mobilitat reduïda, és una infraestructura vital per connectar municipis i barris, que permetria un desplaçament segur per anar a treballar, per fer esport, per fer salut i, naturalment, per reduir el volum de trànsit motoritzat i fer d’aquesta via un espai més amable i sostenible.
Considerem també la necessitat de prolongar aquest itinerari segur fins a Rubí i Sant Cugat, per poder connectar amb la via verda de la llera del Llobregat entre Martorell i el Prat i poder així arribar fins a la costa.
Només viatjant una mica podem veure el greuge que hi ha entre nosaltres i la resta de molts municipis catalans i ja no diguem amb l’estranger, que ens portem més de 20 anys d’avantatge.
Cal invertir i apostar decididament per aquest tipus d’infraestructures.
Cal donar alternatives per desplaçar-se de forma segura.
Cal avançar per una mobilitat més sostenible, compartida i integrada.
Cal decisió per part de les administracions.
I no ens cansarem de repetir-ho i reclamar-ho.
CARTELL EN PDF