Sembla que ara sí!: “Carril bici fins a Sabadell… i Viladecavalls”

Segons informa l’Ajuntament de Terrassa (veure notícia), el nou carril per a bicis, vehicles de mobilitat personal i vianants entre Terrassa i Sabadell estarà enllestit a finals de l’any 2023.

Des del BiTer celebrem aquesta notícia. És una infraestructura molt necessària per impulsar la mobilitat activa entre aquests municipis.

Les actuacions de millora de la N-150, impulsades per la Generalitat i l’Ajuntament, també inclouen la millora dels accessos a l’Hospital de Terrassa i a la zona de la Mancomunitat

El carril per a bicis, vehicles de mobilitat personal (VMP) i vianants que ha d’unir els termes municipals de Terrassa i Sabadell es preveu que pugui estar enllestit a finals del proper any 2023. La Generalitat ha promogut que l’actuació, recollida al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), tingui finançament de Fons Europeus Next Generation. Així es va comunicar a l’Ajuntament de Terrassa, per part de la Secretaria de Territori i Mobilitat del Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori en una reunió celebrada fa uns dies. A la trobada, a la que hi van assistir el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, i la Tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Terrassa, Lluïsa Melgares, es va exposar que s’està acabant la redacció del projecte constructiu de la via ciclista entre Terrassa, amb inici a l’avinguda de Madrid, i el límit amb el terme municipal de Sabadell, que connectarà amb el projecte del tram de la ciutat veïna.

Per a la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, «la millora de les connexions entre municipis que aquestes actuacions comportaran a la ciutadania de la ciutat, són una gran notícia, a més amb el valor afegir que va en consonancia amb l’aposta de l’Equip de Govern de promoure una mobilitat activa i de qualitat».

El recorregut previst per aquest carril, es disposa de diferents maneres segons el tram i el tipus de terreny pel que discorre. Així, es preveu que entre l’avinguda de Madrid i l’Hospital de Terrassa transcorri de forma adjacent a la carretera de Montcada. La connexió entre l’accés al centre sanitari i el vial intern de la Mancomunitat està prevista a través del nou pont a construir sobre el torrent de la Betzuca que connectarà l’hospital amb aquest vial interior i a partir d’aquí seguirà per ell fins a enllaçar amb el projecte del tram de Sabadell, al límit del terme municipal, a l’alçada del Complex Central Ègara dels Mossos d’Esquadra.

Entre Terrassa i l’Hospital, es preveu una plataforma independent per a vianants i per a ciclistes o patinets.

A la trobada, la Generalitat també va informar que enguany licitarà la redacció del projecte constructiu de la via ciclista entre Terrassa i Viladecavalls, actuació també recollida al Pla Específic de Mobilitat del Vallés. El projecte es preveu amb sortida de la ciutat per la carretera de la Bauma i que segueixi de forma adjacent a ella fins a l’enllaç de Can Mitjans. A partir d’aquest punt, continuarà pel camí de l’estació fins a l’entrada a Viladecavalls. La Generalitat també ha aconseguit finançament europeu Next Generation per a portar a terme aquestes obres, que s’espera que es puguin licitar el març de l’any 2023.

Així doncs, el secretari de Territori i Sostenibilitat, Isidre Gavín, ha explicat que «el departament de la Vicepresidència de la Generalitat ha volgut incloure un important paquet d’actuacions del Pla Específic de Mobilitat del Vallès als fons Next Generation per donar un fort impuls a la mobilitat sostenible i descarbonitzada en aquest territori».

Rotonda i nou accés a l’Hospital de Terrassa

Un altre dels temes que es van tractar a la trobada, va ser la situació dels accessos a l’Hospital de Terrassa a través de la N-150. Des de la Generalitat, es va informar de la voluntat de trobar el finançament necessari per a que l’any 2023 es puguin executar les obres de construcció d’una nova rotonda d’accés al centre sanitari. En aquest sentit, es va indicar que ja s’ha iniciat la redacció del seu projecte constructiu. La rotonda se situarà a l’alçada del camí vell de Sant Quirze a Matadepera, creant un nou accés que permetrà esponjar el transit rodat a l’Hospital.

Amb aquesta actuació, l’Hospital de Terrassa disposarà de dos accessos des de la N-150, que podran ser utilitzats com a alternatives davant qualsevol incidència que pogués limitar la seva accessibilitat. A més, el nou accés propiciarà la reducció del temps de recorregut dels autobusos.

Nou pont sobre el Torrent de la Betzuca

Una altra actuació prevista en l’entorn de la N-150, és la del projecte constructiu d’un nou pont sobre el Torrent de la Betzuca, que connectarà directament l’Hospital de Terrassa amb el vial intern de la Mancomunitat.

L’obra permetrà que les línies d’autobús interurbanes es dirigeixin cap a l’Hospital per la nova rotonda de la N-150 i tot seguit passin a usar aquest nou pont i el vial interior de la Mancomunitat, apropant així l’autobús interu molt més als equipaments i zones habitades d’aquest àmbit. A aquesta actuació, recollida també al PEMV, la Generalitat també ha aconseguit incorporar-li finançament europeu de programes Next Generation.

L’actuació inclourà noves parades a l’alçada de l’edifici del Consell Comarcal, i a la de l’Institut de Formació Professional, així com la reincorporació a la N-150, en un punt proper al Complex Ègara, a través d’una intersecció semaforitzada exclusiva. El nou pont i els seus accessos estan previstos per a ser utilitzats per autobusos, bicicletes, vmp i vianants. La previsió és que les obres es puguin licitar el mes de març de l’any 2023.

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.