Urbanització de la ctra. de Rubí – Can Guitard: Quin espai queda per a la mobilitat a peu i amb bicicleta?

Les entitats BiciTerrassa Club (BiTer), Àrea Adaptada i l’Associació de Propietaris i Veïns de Les Fonts (Terrassa – Sant Quirze), amb la col·laboració d’altres 16 entitats, vam fer un comunicat el passat 9 de juny de 2024, acompanyat d’una pedalada reivindicativa, posant de relleu la importància d’unir Terrassa – Les Fonts – Rubí amb un carril bici segregat (o camí pedalable) per la carretera de Rubí per fer possible els desplaçaments a peu, amb bicicleta, en patinet o amb mobilitat reduïda. És una infraestructura vital per connectar municipis i barris, que permetria un desplaçament segur per anar a treballar, per fer esport, per fer salut i, naturalment, per reduir el volum de trànsit motoritzat i fer d’aquesta via un espai més amable i sostenible. 

El dia 25 de juny, es publica al web de l’Ajuntament de Terrassa,  que comencen les obres de la transformació urbanística del polígon industrial de Palau Sud – Can Guitard, principalment a la carretera de Rubí, el tram de 1,2 km comprés entre el pont de l’autopista C-58 i la rotonda de les Fonts. Es tracta d’una iniciativa privada, impulsada per les empreses implantades en el polígon, amb una inversió prevista és de 2.465.563,43 euros. El vial passarà a tenir de 2 a 4 carrils per al trànsit motoritzat a la carretera i grans rotondes.

Tot i que la notícia diu el següent: “La finalitat d’aquest projecte d’urbanització és demilitar un àmbit conjunt, que ha de servir per definir la transformació de la carretera de Rubí en una via urbana; regularitzar un nou front d’aquesta carretera i obrir un carrer que connecti l’actual carretera amb una rotonda i amb el futur eix del sector urbanitzable del Palau Sud (entenem que es refereix a Palau Nord, el nou barri de Can Bosch)”, en cap lloc de la notícia, ni en els plànols i imatges publicades a la notícia de Món Terrassa, no apareix referència a la mobilitat a peu i amb bicicleta.

Davant d’aquests fets, i la manca d’informació, hem demanat reunions urgents amb:
> Ferran Banús, president de la Junta de Compensació del polígon industrial de Palau Sud – Can Guitard.
> Xavier Cardona, Tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Terrassa.
> Marc Sanglas, secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat de Catalanya, administració titular de la carretera de Rubí.

Per Bici Terrassa Club

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats