27.03.2024. El BiTer vol manifestar el seu descontentament per la falta endèmica d’infraestructura destinada a la mobilitat sostenible a la nostra ciutat (principalment de carrils bici), però sobretot, per la manca de voluntat d’incloure’ls en els projectes de reforma o millora de la trama urbana.
Com la opinió pública coneix, la Generalitat està duent a terme la construcció d’un carril bici segregat entre Terrassa i l’Hospital, paral·lel a la N-150. Aquest carril bici, llargament reivindicat per la nostra entitat, permetrà un accés segur tant al complex funerari, com a l’Hospital i a l’Institut Castellarnau, així com allargar el trajecte fins a la nostra ciutat veïna. D’altra banda, ara està previst l’inici de les obres de reforma del pont de Montserrat (que creua la Riera de les Arenes), a escassos 50 metres del final d’aquest carril bici.
Però el projecte de reforma, finançat a través del fons Next Generation, no ha tingut en compte la continuïtat d’aquest carril, per tal d’enllaçar fàcilment amb els carrils bici de l’avinguda de Barcelona o de l’avinguda de les Glòries Catalanes, i obliga als usuaris de bicicleta a compartir l’espai amb el vehicle motoritzat.
Governar una ciutat no és només arreglar un pont que cau, és també preveure les necessitats i reptes de futur, construir les infraestructures necessàries per un desenvolupament sí o sí sostenible, i tenir cura del benestar i la salut del seus ciutadans.
Lamentablement sempre igual, comencen pperò no acaban, Jaume I amb rotonda de la dona treballadora, carretera Matadepera amb Jaume I, rotonda de carretera castellà amb Sabadell,, crec que el que planifica tot això desde la seva taula no veu més ddel seu nas😡😡😢😢