Les noves ZONES 30 estrenen senyalització pro-bici

El BiTer aplaudim la nova senyalització horitzontal que s’aplica a les noves zones 30 dels barris de Ca n’Aurell, Escola Industrial-Plaça Catalunya, Cementiri Vell, Sant Pere i Pere Parres. Es tracta del logotip de la bicicleta amb les fletxes “SHARROWS” que es fan servir internacionalment als carrers on les bicicletes comparteixen l’espai amb la resta de vehicles motoritzats i unes línies vermelles als costats que representen un carril bici “virtual”. El missatge d’aquestes línies vermelles és indicar de que aquest carrer és com si fos un carril bici, pel qual poden circular també la resta de vehicles motoritzats, i que la bici pot circular pel centre del carrer, al seu ritme, com si ho estigués fent per qualsevol altre carril bici de la ciutat.

MÉS INFORMACIÓ

L’Ajuntament ampliarà les zones 30 als barris de Ca n’Aurell, Sant Pere, Pere Parres, Cementiri Vell i Escola Industrial-Plaça Catalunya

L’objectiu és ordenar la mobilitat i millorar la seguretat viària aplicant mesures de pacificació del trànsit

Zona 30

L’Ajuntament de Terrassa implantarà a l’agost noves mesures de pacificació del trànsit als barris de Ca n’Aurell, Escola Industrial-Plaça Catalunya, Cementiri Vell, Sant Pere i Pere Parres per ordenar la mobilitat i millorar la seguretat dels vianants. En aquesta actuació, els cinc barris afectats són els que hi ha a la zona més pròxima a la futura Zona de Baixes Emissions (ZBE). Les obres van a càrrec de l’empresa Api Movilidad S.A. i tenen un pressupost d’adjudicació de 59.987,88 €. El termini d’execució és de dos mesos i la previsió inicial és que els treballs comencin el divendres, dia 2 d’agost. Amb aquesta actuació el percentatge dels barris de Terrassa que ja estaran delimitats com a zona 30 serà del 55%.

En aquests cinc barris s’ampliarà la xarxa de carrers amb velocitat màxima de 30 km/h, on s’instal·larà una senyalització (pintura i senyals verticals) a les portes d’entrada de les zones 30 i només senyals verticals a les sortides, a més de la senyalització amb pintura de recordatoris a l’interior dels barris.

El Pla de Mobilitat Urbana de Terrassa 2016-21 proposa la transformació progressiva de la xarxa viària municipal amb l’objectiu d’aconseguir una mobilitat sostenible i segura per tal d’assolir una reducció de l’accidentalitat, el soroll i el consum energètic, una millora de la qualitat ambiental i de l’habitabilitat dels carrers, així com un augment del grau d’autonomia dels infants, de persones grans i de les persones amb capacitats diverses

Inici pels barris de Ca n’Aurell, Sant Pere i Pere Parres

Els primers barris on s’implantaran els canvis per ordenar la mobilitat i millorar la seguretat viària seran Ca n’Aurell, Sant Pere i Pere Parres. A Ca n’Aurell, els canvis afectaran els carrers interiors de la zona delimitada per la carretera de Martorell, el sector sud de la Rambla d’Ègara (fins al carrer de Blasco de Garay), el sector nord (entre el carrer de Vázquez de Mella i el pont de la Rambla), el passeig del Vint-i-Dos de Juliol (fins al carrer de Santa Maria de Mazarel·lo), el carrer de Santa Maria de Mazarel·lo i l’avinguda d’Àngel Sallent (fins al pont de la carretera d’Olesa).

En els barris de Sant Pere i Pere Parres afectarà els carrers interiors de la zona compresa pel passeig del Vint-i-Dos de Juliol (entre la Rambla d’Ègara i la plaça de la Dona Treballadora), l’avinguda de Jaume I (fins a la plaça de l’Aigua) i l’avinguda de l’Abat Marcet, fins a l’avinguda de Josep Tarradellas.

La pacificació dels carrers als barris de Cementiri Vell i Plaça Catalunya-Escola Industrial inclou l’àmbit delimitat per la carretera de Montcada (en el tram que va des del carrer de Colom fins a la plaça dels Països Catalans), l’avinguda de Barcelona (fins al carrer del Doctor Pearson), la carretera de Castellar i el carrer de Colom (fins a la carretera de Montcada).

Totes aquestes mesures s’adopten per reequilibrar l’espai públic, condicionant una xarxa del vehicle motoritzat més optimitzada i eficient i promocionant els desplaçaments a peu, en bicicleta o en transport públic.

La primera zona 30 es va implantar a Terrassa l’any 2005, a Can Roca. Des de llavors, comptant la nova zona de Can Tusell, la ciutat suma un total de 18 zones 30 distribuïdes a 18 barris d’arreu de la ciutat.

Per Bici Terrassa Club

1 Comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats