El BiTer demana que l’adequació de la carretera C-1415a de Terrassa a Castellar i a Sentmenat tingui en compte els i les ciclistes

Terrassa, 26/07/2017

  • El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat fa uns mesos la redacció del projecte constructiu per a la millora de la seguretat viària de la carretera C-1415a entre Terrassa i Sentmenat.
  • Aquesta carretera és molt freqüentada per ciclistes, una de les més utilitzades de la comarca, ja que dóna accés a molts altres itineraris de carreteres locals al voltant del Parc de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.
  • La millora de la seguretat d’aquesta carretera és una oportunitat en la que hi poden guanyar tots els usuaris, ja que significaria alhora una millora considerable de la fluïdesa del trànsit de vehicles a motor.

A més de les mesures anunciades pel Departament, amb un pressupost previst de 2,3 milions d’euros en aquest tram de 13 km (millora del ferm, adequació de les barreres de seguretat, millora dels accessos i zones d’aparcament sense pavimentar, revisió de la senyalització vertical i horitzontal, reparació o substitució dels junts d’estructures, millora dels elements de drenatge, remodelació de cruïlles per afavorir la seguretat viària), des del BiTer proposem les mesures següents:

  • Demanem la construcció d’un carril bici segregat de 1.600 m entre la rotonda del polígon de Can Petit de Terrassa i la cruïlla de la C-1415a amb la BV-1248, per connectar amb el futur carril bici de Sabadell a Matadepera, anunciat recentment per la Diputació de Barcelona, i l’accés a l’Anella Verda per la Masia de Mossèn Homs.
  • Guanyar voral allà on es pugui. Hi ha llocs on això seria possible, ja que quan es va fer aquesta carretera fa molts anys ningú va tenir en compte la bicicleta. En alguns trams hi ha espai per a fer-ho, ja sigui perquè hi ha terreny suficient o perquè les baranes (quitamiedos) estan a tocar de la calçada.
  • Limitar la col·locació de les baranes protectores només allà on faci falta, o sigui, on hi hagi un desnivell important, un barranc, etc. Actualment, molts trams de carreteres semblen circuits de competició i poden tenir un efecte contrari en la reducció de la velocitat. La seguretat passa primer per respectar les normes i especialment els límits de velocitat. Evidentment, que les baranes no tinguin elements tallants.

Per Bici Terrassa Club

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats