El ple aprova un paquet de mesures urgents per promocionar l’ús de la bicicleta presentades per BiTer

Terrassa, 19/12/2025.

L’Associació Bici Terrassa Club (BiTer) hem portat al ple un paquet de mesures urgents per una mobilitat sostenible a Terrassa. La proposta, que ha aconseguit el suport d’una gran majoria del ple, suposarà ampliar el projecte de camins escolars i incoporarà també els centres esportius. També inclourà nous carrils bici per connectar els principals punts d’interès.

Es contruiran més aparcaments per a bicicletes en punts estratègics, també en centres sanitaris i estacions. A més, recuperarà els cursos de circulació viària a les escoles i analitzarà la viabilitat d’un sistema per compartir cotxe. En conjunt, també contempla altres mesures per promocionar l’ús de la bicicleta i reduir el del vehicle privat, sobretot, en entorns escolars.

Agraïm el suport majoritari dels partits del Ple municipal a aquestes mesures que hem presentat. Ara toca posar-les en marxa de seguida, i no esperar al mandat següent… estarem atents i reivindicatius!.

Podeu veure la retransmissió del Ple del minut 1:36:39 a 1:59:03, amb la intervenció de la presidenta de BiTer, Ariadna Garriga.

Aquí l’article de Canal Terrassa: https://terrassadigital.cat/el-ple-aprova-un-paquet-de-mesures-urgents-per-promocionar-lus-de-la-bicicleta/

i l’article de MónTerrassa: https://monterrassa.cat/societat/mobilitat/ampliar-camins-escolars-i-carrils-bici-proposta-biter-ple-493044/

Intervenció integra de BiTer al Ple Municipal de Terrassa

Cal recordar que estem en emergència climàtica. No podem oblidar que en tot el planeta es troba davant l’amenaça de greus fenòmens climàtics que provoquen moltes desgràcies i crisis i cada vegada amb més intensitat. Fa uns mesos el comitè d’experts sobre el canvi climàtic ho deia així de clar, que el sector del transport, el qual representa el 32% de les emissions actuals, haurà de reduir un 72% les emissions l’any 2035 respecte al 2022.

Els primers resultats de la diagnosi del nou pla de mobilitat urbana sostenible de 2026-2031 posen en evidència que no s’ha assolit l’objectiu del POMUS anterior, que era el de reduir la quota de cotxes i motos en la mobilitat. Les actuacions del nou POMUS només poden ser molt ambicioses i hem de fer pedagogia a tots plegats, partits polítics, entitats i ciutadania, amb un gran consens per assolir el necessari canvi d’hàbit per avançar cap a una ciutat més neta, menys contaminada i activa per combatre el canvi climàtic, per millorar la qualitat de vida, reduir l’estrès propi de les grans ciutats i adaptar-se a totes les persones amb independència de les seves condicions vitals i de les seves capacitats.

També som, des de fa poc, una ciutat reconeguda per l’UNICEF com a amiga de la infància i de l’adolescència. Per això és important treballar la mobilitat des de les escoles, per fomentar hàbits saludables i protegir les persones més vulnerables i donar una resposta clara cap a les generacions futures que ens demanaran comptes de les nostres actuacions presents.

Aquestes són les nou mesures urgents per a una mobilitat sostenible a Terrassa que pensem que s’haurien de dur a terme davant la insuficiència de les polítiques de mobilitat implantades fins ara, pensant en la qualitat de vida de la majoria de la ciutadania i de les generacions futures. Atès a tot l’exposat anteriorment, proposo al ple municipal l’aprovació dels següents acords:

Punt 1, ampliar el projecte de camins escolars per garantir l’autonomia dels infants per fer els trajectes de l’escola a casa a peu i millora de la senyalització dels mateixos. Incorporar a la xarxa de camins escolars els principals centres esportius freqüentats per infants i adolescents.
Punt 2, ampliar els carrils bici i crear itineraris que connectin els diferents punts d’interès de la ciutat.
Punt 3, promocionar la construcció de nous aparcaments segurs per a bicicletes en els principals pols de mobilitat, tant en espais públics com privats i en especial en els centres sanitaris.
Punt 4, promoure l’ús responsable de la bicicleta a la ciutat tot fent cursos de circulació vial als alumnes de sisè de primària fins a primer curs de secundària a càrrec de la policia municipal.
Punt 5, instal·lar la construcció d’aparcaments de bicicleta d’alta capacitat a estacions de transport públic de ferrocarrils i autobusos.
Punt 6, actualitzar el pla de promoció d’usos de la bicicleta.
Punt 7, analitzar la viabilitat de la implantació d’un sistema de car sharing que posi a disposició als abonats un servei concret multiusuari dels vehicles.
Punt 8, iniciar una campanya per reduir el trànsit en els entorns escolars i crear un pla de reducció de trànsit en aquests entorns per tal de facilitar entorns més segurs, lliures de contaminació i circulació de vehicles per a nens i nenes en els trajectes d’anada i tornada a l’escola.
Punt 9, que aquest també l’hem modificat, reduir el trànsit de pas i volum de vehicles a la xarxa viària del centre i de tots els barris per reduir la contaminació a l’entorn de les escoles i dels equipaments esportius.

Per Bici Terrassa Club

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats