Una molt bona proposta d’ordenança de mobilitat sostenible per Terrassa, però…

Des del BiTer hem estat revisant el text de la proposta de nova Ordenança de Mobilitat Sostenible, que ens ha fet arribar el Servei de Mobilitat de l’Ajuntament de Terrassa. Estem molt satisfets amb el document, ja que suposa un canvi important respecte l’ordenança anterior,… que es va aprovar fa 20 anys! Volem destacar del text normatiu la plena normalització de l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport prioritari a les ciutats, la regulació dels VMP, la limitació de les velocitats i molts altres aspectes relacionats amb el nou paradigme de la mobilitat sostenible. El propi canvi de nom de l’ordenança ja ho deixa clar!

Tanmateix, a part d’altres aspectes menors que hem esmenat, destaquem 2 articles que creiem important modificar en el document (veure la proposta de modificació de l’ordenança):

  • 1) que l’article 21 estableixi que el límit genèric màxim a la ciutat sigui 30 km/h (i que se senyalitzin les excepcions que toquin a les avingudes 40 o 50 km/h)
  • 2) que a l’article 66 no és permeti l’aparcament genèric de motos a sobre de les voreres: per seguretat, per no incentivar aquest mode de transport i perquè no ens sobra espai a sobre de les voreres de Terrassa.
Per Bici Terrassa Club

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats