Terrassa. 11/10/2025. Hem pogut observar el reforç de senyalització que s’ha fet al passeig Vint-i-dos de Juliol aquests darrers dies. No tenim informació sobre aquesta actuació, però sembla que es vol reforçar el respecte dels 10 km/h com a velocitat màxima al llarg de tota la vorera bici, així com permetre que els patinets elèctrics puguin circular per la calçada, que passa a ser limitada a 30 km/h. Cal recordar que segons l’Ordenança de mobilitat, els patinets elèctrics tenen prohibida la circulació per les vies que tenen límits superiors als 30 km/h, les bicicletes, en canvi, no tenen aquesta restricció.
Considerem aquesta actuació com a molt encertada, però insuficient, si no va acompanyada d’una campanya d’informació i d’actuacions de la Policia Municipal davant de conductes incivíques d’alguns conductors.
També caldria reforçar encara més la limitació a 30 km/h a tot el passeig i fer-la complir amb radars de velocitat. Aquesta pacificació de la calçada serà beneficiosa per a tots els usuaris: conductors/es, vianants i veïnat.
Pel que fa els passos de vianants que s’han pintat a alguns punts de la vorera bici, cal recordar que les persones vianants tenen prioritat a tot arreu de la vorera bici, i que ciclistes i patinetistes s’han d’abstenir de fer sonar el timbre per demanar pas. El que s’ha de fer és mantenir una velocitat màxima de 10 km/h, deixar passar sempre les persones que creuin la vorera bici i si algú camina per la vorera bici, avançar-la quan hi hagi espai suficient per fer-ho amb respecte i seguretat.
És molt senzill: ciclistes i patinetistes que tingueu pressa, circuleu per la calçada!
>> Senyalització horitzontal a la calçada “Límit 30 km/h” + logotip “Bici+Patinet pel centre del carril”

>> Senyalització horitzontal a la vorera bici “Límit 10 km/h” + logotip “Bici” i pas de vianants.

>> Senyalització vertical amb el “Límit 50 km/h” que queda pendent de canviar


El año pasado hice un escrito al ayuntamiento por el mal estado del carril bici y por la ausencia de señalizacion en los pasos ciclistas y no se ha hecho nada , solo un poco de cemento en un bache grande y repintar el paso ciclista de 22 de Juliol con Cra de Rellinars. A dia de hoy despues de mas de un año no he recibido contestacion.
Esta claro que se ha dejado de apostar por la bicicleta como medio alternativo y sal.udable.
El mismo escrito con fotografías lo hice llegar a Biter por correo electrónico.
El hecho de que pinten zonas 30 y por el centro del carril no va a hacer que crezca el numero de ciclistas. A la gente LE DA MIEDO.
Y todavia a Octubre de 2025 tengo problemas con Incivicos por ir por el centro del carril en calles de carril unico y señalizadas como zona 30.
Desde luego no se cual sera la estrategia acertada para aumentar el ciclismo urbano pero esta no funciona.
Lo que hace falta es meter mano a los patinetes que cometen todas las infracciones habidas y por haber.
Un saludo.