Amb Bici Contra el COVID19

#AmbBiciContraCovid19

ConBici és una Coordinadora d’Organitzacions ciclistes de l’Estat espanyol que agrupa a més de 60 associacions locals.

Amb ocasió de l’alerta sanitària derivada de la pandèmia de la COVID-19 i davant un clima social i mediàtic de criminalització de la bicicleta, s’ha vist en la necessitat de fer pública la seua postura sobre l’ús d’aquest mitjà de transport, el qual es concreta amb els següents punts:

Amb caràcter previ, es deu afavorir l’ús de la bicicleta, a l’entendre que constitueix una alternativa valuosíssima per a la mobilitat sempre, i especialment en els moments en què ens toca viure.

Deu procedir-se a la reobertura dels serveis de bicicleta pública, que constitueixen una alternativa excel·lent al transport públic i privat motoritzat. D’aquesta forma, s’alliberaria espai en els transports col·lectius per a que altres persones pogueren guardar les distàncies de seguretat recomanades per les autoritats sanitàries.

Es deuen crear corredors ciclistes trets de l’espai desproporcionadament dedicat al trànsit motoritzat, per afavorir els desplaçaments massius i segurs que la bicicleta facilita, ampliant de forma significativa els espais ciclistes i de vianants.

És necessària la reducció de velocitats i la instauració de la ciutat 30, garantint la seguretat viària i evitant conductes temeràries. La reducció de velocitats no deu descansar merament en la instal·lació d’una senyalització ad hoc. Seran necessàries modificacions del viari i sistemes de control efectius.

Deurà acordar-se la reobertura dels serveis de manteniment i reparacions d’urgència de les bicicletes a demanda per a professionals i activitats autoritzades, de la mateixa manera que s’ha estimat essencial en el que es refereix als vehicles de motor.

Es considera imprescindible el reconeixement de la bicicleta com mitjà de transport per part dels membres de les forces i cossos de seguretat de l’Estat. Aquests deuran ser instruïts sobre el fet que les normes limitants de la mobilitat personal derivades de l’estat d’alarma decretat es refereixen a activitats i no a mitjans de transport, pel que els prejudicis desgraciadament existents en àmplies capes de la societat i en les referides forces deuran ser combatuts mitjançant la informació, formació i difusió del coneixement.

Els intervals semafòrics hauran de ser modificats, per proporcionar i tornar la prioritat a vianants i ciclistes, reduint els temps d’espera perquè la distància de seguretat puga ser respectada, per a que no es produïsquen aglomeracions en els semàfors. Tots els semàfors de botó per a vianants i ciclistes han de ser desactivats, ja que pressionar botons amb els dits és una via de transmissió del virus.

És inexcusable el respecte absolut als espais de vianants i ciclistes, reprimint les conductes d’aparcament inadequat de vehicles de motor envaint aquells, i deuran establir-se itineraris verds, reservats a la mobilitat de vianants i ciclistes, vetats a qualsevol vehicle motoritzat; o compartir-los amb prioritat per a la mobilitat activa en espais que no permeten crear vies segregades.

Es deu promoure la instal·lació generalitzada d’aparcaments per bicicletes, que deuran complir els estàndards de seguretat establits descartant-se aquells que no la proporcionen, en centres sanitaris i pols atractors de mobilitat.

Per Bici Terrassa Club

1 Comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats