Es posa en marxa l’aparcament tancat de bicicletes davant l’estació de FGC de la Rambla d’Ègara

Reportage de Canal Terrassa.

A partir d’avui, 15 de maig, ja es pot utilitzar l’aparcament per a bicicletes instal·lat al passeig central de la Rambla d’Ègara, al costat de les escales de sortida de l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat. L’objectiu és potenciar la intermodalitat entre ambdós sistemes de transport, bicicleta i tren, i incrementar la seguretat en aquest aparcament de llarga durada. L’Ajuntament inicia així el desplegament progressiu d’un nou servei d’aparcaments tancats de bicicletes ubicats a prop de les estacions de transport públic, una mesura contemplada al Pla de Mobilitat 2016-2021.

L’aparcament tancat de bicicletes té 14 places i funciona amb un sistema de registre i control d’accés que els usuaris podran formalitzar a través d’una pàgina web i d’una aplicació mòbil. Es tracta d’un servei públic d’aparcament universal que podrà ser utilitzat per totes les persones usuàries registrades al servei a través de l’app Pverde http://www.parkingverde.es/#AppPverde, si és a través de dispositiu mòbil, o mitjançant la pàgina web www.parkingverde.com, disponible en català, castellà, anglès i francès, i en els dispositius mòbils amb sistema operatiu IOS i Android. El servei és gratuït i estarà disponible les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

Aquest aparcament vol cobrir, bàsicament, dues necessitats: proporcionar un espai apropiat per l’aparcament de bicicletes en destinació; i dotar de seguretat i qualitat un espai destinat a l’aparcament de llarga durada, principalment per motius de treball o d’estudis. L’aparcament funciona mitjançant un sistema de registre i control d’accessos, amb el que es dota de seguretat i de qualitat la tinença de la bicicleta. L’aparcament està controlat amb una càmera de videovigilància per garantir la seguretat.

La instal·lació és vàlida per a tots els models de bicicletes, té cadenat independent i conté un suport per penjar-les, un sistema de subjecció i tancament, i també incorpora una bomba d’aire amb capçal per a tota mena de vàlvules, així com les eines bàsiques per a fer el manteniment i la reparació. Es tracta d’un disseny modular de 5,7 metres d’amplada, amb estructura d’alumini, que conté plaques solars per tal d’obtenir un alt grau d’eficiència energètica, i un sistema de detecció de presència per activar l’enllumenat interior.

Veure notícia completa de l’Ajuntament de Terrassa.

Aquesta entrada s'ha publicat en La bicicleta a Terrassa i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.