Harmonitzar els límits de velocitat a la ciutat

Creiem que és necessari que hi hagi una coherència entre els límits de velocitat a la ciutat segons el tipus de via. Aquest són els criteris que proposem des del BiTer.
senyal10senyal20senyal30senyal40senyal50

 

 

  • Límit 10 km/h

Creiem que aquest hauria de ser la velocitat mínima per als vehicles, i concretament per a les bicicletes. En algunes ciutats apareix el límit de 5 km/h per a les bicicletes en alguns casos, però considerem que és absurd, ja que és una velocitat a la que els ciclista, ja no pot ni mantenir l’equilibri.

Aquest límit és el que preveu l’article 37.1.6 de l’ordenança de circulació de Terrassa per a tots els vehicles a les zones de vianants. Per tant, el veiem aplicable a: 1) Les bicicletes i tots els vehicles a les zones de vianants; 2) Les bicicletes a les voreres on estan excepcionalment permeses les bicicletes, sense que hi hagi un carril bici (els actuals “punts blancs”).

  • Límit 20 km/h

Aquest és el límit establert pel reglament general de circulació als carrers residencials, on els nens i nenes poden jugar al mig del carrer. També en els camins de l’Anella Verda de Terrassa. Per tant, el veiem aplicable a: 1) Les bicicletes i tots els vehicles als carrers definits com a residencials, amb el senyal corresponent S-28; 2) Les bicicletes i tots els vehicles als carrers amb plataforma única, encara que no tinguin el senyal S-28; 3) Les bicicletes als carrils bici que es troben a sobre de les voreres; 4) Les bicicletes al Parc de Vallparadís; 4) Tots els vehicles als camins de l’Anella Verda.

  • Límit 30 km/h

Aquest és el límit establert pel reglament general de circulació a les zones 30. Hauria de ser aplicable a la majoria de carrers de la ciutat. Per tant, el veiem aplicable a: 1) A les zones 30; 2) A les avingudes i carreteres urbanes d’un carril per sentit: la carretera de Montcada i la carretera de Rellinars; 3) Als carrils de la dreta de les avingudes de 2 o més carrils que no tinguin carril bici, encara que tingui carril bus.

  • Límit 40 km/h

Aquest límit el veiem aplicable a les avingudes de 2 carrils per sentit per a tots els vehicles.

  • Límit 50 km/h

Aquest límit el veiem aplicable a només 2 casos excepcionals de vies urbanes: l’avinguda del Vallès i l’avinguda de Santa Eulàlia.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Accions del BiTer, Mobilitat sostenible i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Harmonitzar els límits de velocitat a la ciutat

  1. Retroenllaç: Harmonitzar els límits de velocitat a la ciutat %El Portal de les entitats de Terrassa

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s