El BiTer i Àrea Adaptada presenten proposta al Ple sobre la carretera de Rubí

27/09/2024. Les associacions BiTer i Àrea Adaptada han presentat al Ple municipal del 27 de setembre de 2024 una proposta per tal d’afavorir la mobilitat a peu i amb bicicleta entre Terrassa i Rubí. L’Albert Font, president de l’associació Àrea Adaptada va ser l’encarregat de presentar la proposta.

Podeu veure aquí la seva intervenció:

Repercusió als mitjans de comunicació:

> Terrassa aprueba un carril bici clave para las conexiones metropolitanas | El Periódico (elperiodico.com)

> Terrassa i Rubí més propers: possible nou carril bici (monterrassa.cat)

AQUESTA ÉS LA PROPOSTA DE RESOLUCIÓ APROVADA PER UNANIMITAT

Can Guitard: Propostes concretes per afavorir la mobilitat a peu i amb bicicleta a la carretera BP-1503 entre Terrassa i Rubí – biter.cat

Primer.- Dur a terme les accions necessàries perquè en les obres de la transformació urbanística del polígon industrial de Palau Sud – Can Guitard, principalment a la carretera de Rubí, el tram de 1,2 km comprès entre el pont de l’autopista C-58 i la rotonda de les Fonts, s’inclogui un espai segregat per als desplaçaments a peu i amb bicicleta, amb les característiques similars de la resta de carrils bici interurbans promoguts per la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.

Segon.- Iniciar les converses amb el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, perquè la transformació en avinguda metropolitana de tota la carretera BP-1503 entre Terrassa i Rubí sigui una realitat en un termini raonable. Aquesta ha d’incloure, en tot el seu recorregut, infraestructures segregades per als desplaçaments a peu i amb bicicleta, a més del transport públic.

Tercer.-  Adaptar el camí de Terrassa a Rubí per la Riera de Rubí i l’avinguda de la Llana perquè sigui un espai còmode i segur per als desplaçaments a peu i amb bicicleta. Posar en marxa mesures temporals, a l’espera de les actuacions que han de dur a terme altres administracions, com l’Agència Catalana de l’Aigua, perquè no quedi tallat aquest camí, i connecti amb el carril bici existent de Rubí.

Quart.- Crear una comissió de seguiment amb l’Ajuntament de Rubí, l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès, la Generalitat de Catalunya, i les entitats signants, així com altres que hi estiguin interessades.

Per Bici Terrassa Club

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats