El Ple dona llum verda a la creació d’un carril bici a l’avinguda de Béjar

Aquesta proposta de les AFA de l’escola Enxaneta, l’IES Pere Viver i l’Escola Bressol Coloraines ha comptat amb el suport de tots els partits polítics, a excepció de l’abstenció de Vox.

Article Món Terrassa: https://monterrassa.cat/societat/mobilitat/ple-dona-llum-verda-creacio-carril-bici-avinguda-bejar-513115/

PROPOSTA PER A LA IMPLANTACIÓ D’UN CARRIL BICI A L’AVINGUDA DE BÉJAR DE TERRASSA

president de l’AFA Enxaneta

president de l’AFA de l’Institut Escola Pere Viver.

presidenta de l’AFA EBM Coloraines.

presenten la següent proposta al Ple municipal per a la seva aprovació,

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

  1. La crisi climàtica és més evident que mai i només una resposta decidida per reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle pot considerar-se responsable davant les generacions futures.
  2. És imprescindible transformar el model actual de mobilitat i potenciar alternatives basades en el transport públic i la mobilitat activa, especialment als entorns urbans tal com han fet gran part de les poblacions properes. En aquest context la bicicleta s’ha consolidat com el mitjà amb més potencial de creixement. El seu ús pot contribuir de manera significativa a reduir emissions i a transformar l’espai públic en un entorn més saludable, segur, democràtic i inclusiu.
  3. Per impulsar i consolidar la bicicleta com a mitjà de transport habitual a Terrassa, és necessari desenvolupar una xarxa de carrils bici segregats a les grans avingudes. Actualment, la ciutat presenta un retard considerable respecte d’altres municipis que ja han apostat per aquesta infraestructura i han aconseguit incrementar notablement l’ús de la bicicleta.
  4. A Terrassa s’han instaurat alguns carrils bici a les zones centre i sud però cap a la zona nord (excepte la connexió amb Matadepera). Des de l’any 2022 existeix un projecte redactat per implantar un carril bici bidireccional a la banda nord de l’Avinguda de Béjar.
  5. Aquesta obra requereix poca obra civil i té un cost raonable, i podria portar-se a terme sense esperar a la finalització del Pla de Mobilitat ni del futur Pla de la Bicicleta.
  6. Aquesta proposta és plenament coherent amb la resolució ciutadana sobre mesures urgents per a una mobilitat sostenible a Terrassa, bicicletes, camins escolars i regulació del trànsit entorn dels centres educatius, aprovada per una àmplia majoria en el Ple del 19 de desembre de 2025.
  7. El carril bici permetria connectar els barris de Sant Llorenç i el Poble Nou, i garantir un accés segur a nombrosos centres educatius, esportius i culturals del seu entorn. Volem que els nostres fills i filles puguin desplaçar-se amb bicicleta amb seguretat cap a l’escola, l’institut i qualsevol punt de la ciutat.

Per tot això, les entitats signants, amb el suport de moltes altres entitats i col·lectius que defensen la mobilitat a peu i en bicicleta a Terrassa, presentem aquestes propostes al Ple municipal perquè siguin incorporades a una resolució consensuada, amb l’objectiu de fer possible una connexió còmoda i segura en bicicleta per tota l’Avinguda de Béjar.

PROPOSTES

Primer.- Recuperar el projecte existent de carril bici bidireccional a l’Avinguda de Béjar. Actualitzar-lo i consensuar-lo amb totes les parts implicades dels barris, associacions de veïns, AFAs, BiTer, etc.

Segon.- Aprovar el pressupost per a la seva construcció el més aviat possible.

Tercer.- Implantar les mesures de aprovades en el Ple de desembre 2025.

Terrassa, 24 d’abril de 2026

IL·LUSTRÍSSIM SENYOR ALCALDE DE TERRASSA

Per Bici Terrassa Club

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats