3 de juny: Dia Mundial de la Bicicleta

Dia Mundial de la Bicicleta 2025. El 3 de juny és el Dia Mundial de la Bicicleta, un dia per celebrar l’alegria, la llibertat i la connexió global que aporta l’ús de la bicicleta a totes les ciutats del món.

Uneix-te a la celebració. La bicicleta és més que un simple mitjà de transport; és una manera de reconnectar amb el nostre entorn, viure noves aventures i trobar alegria en els moments senzills. Tant si vas a la feina, com si estàs passant temps de qualitat amb la família o explorant noves destinacions, cada viatge en bicicleta té una història. [Día Mundial de la Bicicleta | Naciones Unidas]

A Terrassa, tenim molt bones condicions per anar amb bicicleta a tot arreu, però aquestes poden i han de millorar, perquè moltes persones més es passin a la bici. Per això el BiTer, més que mai, treballa per posar a l’agenda política local les mesures de mobilitat sostenible necessàries per fer una ciutat més pedalable i amable per a tothom.

Aprofitem per demanar al govern municipal i al partit majoritari, liderat per Jordi Ballart, que compleixin les seves promeses electorals sobre la promoció de l’ús de la bicicleta. La nostra democràcia i els seus votants ho exigeixen!

Sobre el programa electoral de Jordi Ballart – Tot per Terrassa – biter.cat

Sobre la mobilitat amb bicicleta, aquí exposem alguns exemples del que apareix en el Programa electoral:

Nous carrils bici urbans

Hi ha moltes vies principals de la ciutat que haurien de tenir un carril bici segregat, com l’avinguda Béjar, la carretera de Matadepera, la carretera de Castellar, el carrer Colom, la Rambleta del Pare Alegre, la carretera d’Olesa, el carrer Ample… i no tenim constància de que hi hagi cap voluntat de destinar-hi pressupost aquest mandat.

Això deia el seu Programa electoral:

  • Ampliarem els carrils bici i crearem itineraris que connectin els diferents punts d’interès de la ciutat. (destacat en GROC en el document)
  • Ampliar aquelles àrees destinades a ser vies ciclables i els carrils bici de la ciutat per aconseguir una continuïtat en tot el territori.

Els aparcaments tancats TBICI per a bicicletes i patinets

Aquests aparcaments ja estaven funcionant en el mandat anterior. El seu Programa electoral deia el següent:

  • Promocionarem la construcció de nous aparcaments segurs per a bicicletes en els principals pols de mobilitat tant en espais públics com privats i en especial també en els centres Sanitaris de Mútua de Terrassa i el CST.
  • Instarem la construcció d’aparcaments de bicicletes d’alta capacitat a les estacions de transport públic de ferrocarrils i autobusos.

Els aparcaments TBICI que hi havia s’han deixat morir i estan, des de fa gairebé 2 anys, sense funcionar i abandonats. La raó que ens ha donat el regidor Cardona, és que aquest servei no pertoca a l’Ajuntament, que ho han d’oferir RENFE o FGC, que si el vandalisme… i així estem.

Cursos de circulació amb bicicleta a les escoles

L’Ajuntament de Terrassa va començar a impartir aquesta formació l’any 2012 i va ser pionera a Espanya. S’ha dut a terme de forma ininterrompuda fins a l’any 2023, amb una participació total de 6.438 alumnes de 29 centres educatius. Actualment, ja no s’ofereixen aquests cursos.

Això deia el Programa electoral:

  • Promoure l’ús responsable de la bicicleta a la ciutat tot fent cursos de circulació vial als alumnes de 6è de primària fins a 1er curs de secundària a càrrec de la policia municipal.
  • Actualitzarem el Pla de Promoció d’Usos de la Bicicleta.

Precisament aquest Pla de promoció per a l’ús de la Bicicleta 2022-2025, que va ser aprovat per unanimitat, ja no es menciona en el llistat de Plans prioritaris en el Pla de Govern 2023-2027. Com podem fer la transició ordenada cap a la mobilitat amb bicicleta sense cap acció de promoció, pedagògica i formativa?

Per Bici Terrassa Club

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats