Terrassa tindrà en breu un nou aparcament tancat per a bicis (Diari de Terrassa)

Serà el segon habitacle d’aquest tipus a Terrassa. L’Ajuntament ha començat els treballs d’instal·lació d’un aparcament tancat per a bicicletes. Estarà l’estació de Terrassa Estació del Nord, al costat de la sortida corresponent als Ferrocarrils de la Generalitat.
Segons el Consistori, “l’objectiu d’aquest servei públic d’aparcament universal i tancat per a bicicletes és doble: potenciar la intermodalitat entre ambdós sistemes de transport i incrementar la seguretat en aquest aparcament de llarga durada”.
El servei, batejat amb el nom de Tbicibox, està inclòs en el Pla de Mobilitat 2016-2021. El primer pàrquing es va instal·lar fa un any (problemes tècnics van endarrerir la seva posada en marxa) al passeig central de la Rambla d’Ègara, al costat de les escales d’accés a l’estació Terrassa-Rambla de Ferrocarrils. El nou aparcament a l’estació del
Nord estarà acabat, segons les previsions, aquest mes de desembre i començarà a funcionar al gener.
Tindrà capacitat per a 50 bicis i 10 patinets i funcionarà amb un sistema de registre i  control d’accés. Els usuaris podran formalitzar la seva entrada en el sistema a través d’un web i de l’aplicació gratuïta Pverde (www.parkingverde.com), disponible les 24 hores del
dia els 365 dies de l’any en català, castellà, anglès i francès.
L’aparcament incorpora una bomba d’aire amb capçal per a tota mena de vàlvules, i disposa també d’eines per fer operacions bàsiques de manteniment i reparació dels
vehicles. El Consistori destaca que el disseny és modular “i conté plaques solars i un aerogenerador per obtenir un alt grau d’eficiència energètica”. Està dotat d’un sistema
de detecció de presència que activa l’enllumenat interior.
La instal·lació la realitza l’empresa Serveis Maquinària Banyolina SL, adjudicatària del contracte per un import de 70.000 euros. El projecte concret es contempla al programa Terrassa Barris en Marxa de 2018, pla concebut “per millorar la qualitat dels serveis a la ciutadania i afavorir un ús social del carrer com a espai inclusiu, de qualitat i
convivència, però també per fer actuacions en equipaments municipals perquè siguin espais més funcionals i accessibles”, diu el govern.

Per Bici Terrassa Club

1 Comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats