Terrassa aplicarà un nou Pla de Mobilitat durant els propers cinc anys

Notícia de  CANAL TERRASSA. 30/06/2016

160630_CanalTerrassa_PMUContempla la implantació de mesures per agilitzar la mobilitat dels vehicles per dins la ciutat, promocionar el transport públic i l’ús de la bicicleta. Ha rebut el suport de tots els partits excepte de C’s i PP.

El nou Pla de Mobilitat Urbana ha estat aprovat en la sessió plenària d’aquest dijous amb el suport de tots els grups municipals, excepte Ciutadans i PP, que hi han votat en contra. El text contempla la implantació durant els propers cinc anys d’un seguit de mesures per agilitzar la mobilitat dels vehicles per dins la ciutat, promocionar el transport públic i l’ús de la bicicleta, cedir més espais destinats al trànsit a peu de vianants i millorar la qualitat de l’aire.

Segons Marc Armengol, tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat: “Un model de mobilitat per als que volem una ciutat més sostenible i habitable. Un enfocament que té múltiples vessants: la reducció de l’accidentalitat, les millores ambientals que afecten la reducció de sorolls, la millora de la qualitat de l’aire i del consum energètic. Però també persegueix una ciutat més amable per a la ciutadania, amb carrers més habitables i que permetin una major autonomia per als infants, les persones grans i les persones amb capacitats diverses.”

Per a Xavi Matilla, regidor de TeC: “Es tracta de fer que les persones no necessitin obligatòriament el cotxe. Som conscients que hi ha moltes persones que utilitzen el cotxe perquè no tenen més remei, no per capritx. Al final, la mobilitat, per aquestes persones, és una obligació. Quan parlem de planificar integradament el que estem intentant és que les persones puguin anar a treballar o a l’escola sense la necessitat d’agafar el cotxe, no com a càstig.”

Segons Carles Caballero, regidor d’ERC-MES: “Ens alineem amb el Govern perquè considerarem que aquest és un Pla de Mobilitat valent i reconeixem que tenim dubtes. Pel que hem vist, els representants de Ciutadans estan d’acord amb el govern amb la política cultural però no ho estan en la política de mobilitat. Pel que veiem, pel PP és bona la tecnologia híbrida i elèctrica quan es tracta del vehicle privat, però no ho és quan es tracta dels vehicles de transport públic.”

Per a Dani Nart, regidor de CDC: “En aquesta línia compartim el que es proposa, que és una transformació progressiva que ens ha de portar a un ciutat més acollidora, més habitable i segura. A mesura que es va avançant amb aquesta implementació també tenim el marge de poder corregir allò que la ciutat ens demanda.”

Per a Maria Sirvent, regidora de CUP: “D’altra banda, tampoc es va fer una aposta ferma perquè els autobusos fossin de tecnologia híbrida, ni tampoc s’ha apostat per un model de comerç que faciliti l’apliació d’aquest Pla de Mobilitat. Per tant, ens genera certes contradiccions però, donat que entenem que és un Pla que camina en la línia que nosaltres defensem, el recolzarem i evidentment fiscalitzarem molt i molt el seu compliment.”

Tant Ciutadans com el Partit Popular s’han mostrat molt crítics amb el nou Pla de Mobilitat. El partit taronja proposa guardar el document per donar prioritat al Pla d’Ordenació Urbanística, mentre que els populars han incidit en la poca utilitat de promoure els carrils bici en una ciutat com Terrassa.

Segons Àlex Rodríguez, regidor del PP: “Tenen la mania d’implantar carrils de bicicleta a la nostra ciutat -i sé bé del que parlo perquè visc a La Grípia, a Les Arenes, on hi ha quilòmetres de carrils bici que no tenen cap sentit ni cap usuari, però continuen amb aquesta mania moderna d’intentar convertir la nostra ciutat, Terrassa, amb una ciutat que no és i que els seus veïns no reclamen.”

Per a Javi González, regidor de Ciutadans: “No cal un Pla de Mobilitat. Guardi’n aquest document al calaix i treballem-lo de cara al futur, treballem-lo tenint present el POUM. S’ha de tenir present el POUM per saber quina ciutat volem i a on volem anar. No tenim pressa. Jo els convido a que retirin aquest Pla. I els convido perquè les conseqüències d’un Pla improvisat, que no té en consideració el POUM, ni l’impacte de la B-40, ni les noves línies d’autobusos; no és un Pla, és una ‘xapussa’.”

Dins del context de l’aprovació del dictamen, el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Marc Armengol, ha aprofitat per anunciar que des del Govern es treballa per renovar la flota de la Policia Municipal amb vehicles elèctrics.

Per Bici Terrassa Club

1 Comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats